Sunday, December 11, 2011

Apa Kelas Kain Batik xD


Haa, korang tertanya-2 tak apsal aku buat title macam tu? Hehe. Saja je aku buat title macam tu. Sebenarnya bukan aku nak kutuk ke apa ke pasal kain batik ni, cuma nak kasi kesedaran sikit je. Haha. Al maklum lah, zaman kita sekarang nie kan dah tak banyak yang kita tengok, perempuan pakai kain batik, terutama anak dara. Apsal ek dorang ramai tak pakai? Takda kelas ke? Atau tak reti pakai jugak macam aku? Hoho xD Okey, aku mengaku yang aku tak reti pakai kain batik, bukan apa, aku boleh pakai kain batik tu, tapi lepas dah betul2 kan, dah simpul and selitkan, mesti berapa minit lepas tu, kain mesti londeh. Tak pun, kalau dah pakai kemas-2 tu, mesti bila nak jalan, mula lah macam robot dah aku jalan. Haha. Tu satu hal, lagi satu, kalau dah elok pakai kemas, then duduk sopan je, bila bangun, perghh, CONFIRM! confirm kain tu lucut sebab simpulan tu dah terbuka. Haha. Ni berdasarkan pengalaman aku pakai kain batik masa kat asrama lah. Huhu. Aku tertarik nak buat entry pasal kain batik ni sebab semalam tiba-2 kawan aku cakap pasal kain batik kat facebook dia.

Mula dari status dia yang ni lah tiba-2 kitaorang sembang pasal kitaorang tak
reti pakai kain batik. Huhu. Pas tu, tengah sembang-2 tu, dia post satu lagi status
pasal kain batik. Huhu

Haa, status ni. Then, aku pun tiba-2 nak jugak sembang pasal benda ni
memandangkan friends facebook ramai yang anak dara kan,
kot boleh kongsi pengalaman ke, Hehe

Haa, ni status aku pulak. Ada jugak yang komen and share pendapat diaorang. Hehe. Tu sebab aku tertarik
nak buat entry kali nie pasal kain batik.
contoh anak dara pakai kain batik xD

Kalau orang dulu kan, kain batik ni dah memang menjadi pakaian harian diaorang je. Diaorang lagi selesa kan pakai kain batik. Tak kira lah tengah memasak ke, tengah buat kerja ke. Kira memang 24jam kain batik je lah. Tak kira anak dara atau mak dara. Tapi kan, mengikut entry Perempuan Lanjut Usia yang aku baca tadi sebelum aku buat entry ni *maklum lah, cari bahan sebab aku bukan pandai pasal bab-2 nie, Haha* , dia kata kan, perempuan ni seksi juga tau kalau pakai kain batik ni. Tambah-2 masa berkemban. Boleh menggoda suami gitu. Aww aww, opsss terlebih sudah, Hehe. Tapi memang pun kain batik lebih sinonim dengan berkemban. Ye tak? Tengok lah dalam filem-2 atau drama-2, kebanyakan yang ada adegan mandi kat sungai je, mesti nak kena berkemban kain batik. Huhu. 

So, untuk menjadi seorang anak dara yang betul-2 anak dara lah kan, aku nak belajar lah pakai kain batik ni. Nak selalu amalkan supaya aku biasa. Orang kata, mak mentua tak sayang kalau tak reti pakai kain batik. Lalalalalala ~ Eh, comel tau kalau anak dara pakai kain batik ni. Nampak ayu dan sopan gitu. Hehe. 

Korang pun yang anak dara pun, cuba-2 lah pakai kain batik ye. Gerenti tampak ayu punya xD Haha

Selamat mencuba memakai kain batik yaww! 
#aku lapar, nak makan xD


hey kamu comel, tekan lah like button ^_^ komen sekali ya !

No comments: